Älskade farmor vad du är stark!

Allt som har med jul, mellandagar och nyår att göra, gör mig vilse. Både på dagar och rutiner. Ser fram emot nyår, verkligen. Den ska firas i samma sällskap som förra året, plus deras underbara barn. Mysig nyår och inte största festen, helt i min smak =)
 
Annars då. Mår helt ok för tillfället, annat än jag gjorde igår. Längesen jag hade sån panik och vilka minnesluckor jag har idag. Minns inte så mycket av gårdagen mer än att jag pratade med mamma och sen blev det näst intill svart. Min älskade fina farmor har fått en hjärtinfarkt. Det gör ont i mig att ens skriva det, men så är det och dessa orden ekar i mitt huvud. Hon hade guskelov själv hunnit ringa både mamma o pappa, och ambulans. När hon lagt på och mamma och pappa samt ambulansen vart på väg till henne så hände det. Tur att hon är så klok och hade sån framförhållning trots den smärta hon besatt. Så klok vill jag också bli. Hon hade även lyckats slå med grejor och låtit tillräckligt mycket för att grannen skulle komma upp till henne så hon slapp vara själv när det hände. 
 
Jisses alltså, vad skört livet är. 
 
Sent igårkväll ringde en sjuksköterska och sa att det såg stabilt ut trots att hon var väldigt illa däran när hon kom fram till sjukan. Men som tur är fick jag ett samtal vid tio i morse av mamma. Farmor hade då själv precis ringt till pappa och berättat att hon kände sig helt ok trots omständigheterna. Hon hade fått en pacemacker inopererad och läget såg stabilt ut och detta fick mig att våga andas lite igen. 
 
 
 
Var rädda om varandra och glöm inte berätta för de människor du håller kärt att du älskar dom! 
 

Kommentera här: