Årets första tulpaner

Nu är det ett tag sen, igen. Men jag har varit sjuk, igen, och jag tror inte att det finns någon som tycker det är intressant att läsa om vad det är för fel på mig hela tiden. Men nu är rösten nästan tillbaka helt så imorgon är det äntligen dags för jobb igen. För ja, just nu tycker jag det är kul att jobba. Kanske framförallt onsdagar. Det är pysseldag då. Eller, det har blivit så. Är på två olika förskolor och på båda är det stora barn och varje onsdag så förväntar dom sig att jag har något nytt vi ska pyssla med så nu är det hög tid för mig att tänka ut något nytt pyssel! 
 
 
 
 
Och vilka fina tulpaner jag fick av mamma i helgen. Att en bukett med snittblommor kan göra en så glad i själen. Nästan obegripligt egentligen men det känns så piggt och fräscht när man har tulpaner hemma. Gärna med lite färg :-)
 
Handbolls-VM står på i bakgrunden, Sverige möter Algeriet och det verkar som att Sverige leder med ett par bollar, nice!  
 
Förresten så är bak-marre igång igen. Jag provar att baka ett bröd jag aldrig tidigare bakat, fullkornsbröd dessutom. Så imorgon ska jag överraska mamma med bröd efter jobbet. Det blir det roliga! Det tråkiga är att jag ska besiktiga bilen. DET grämer jag mig över. Lilla Jaffa..... Håll ut ett år till tack!
 
Nu ska jag se så att brödet jäser som det ska och förhoppningsvis hinna fixa med lite papper!
 
Pusskram

Kommentera här: