Fuck cancer

"Och vi behöver prata om ögonblicket när jag passerade Södersjukhuset - mitt livs katlaborg - då jag ännu en gång insåg att den där upplevelsen aldrig kommer att bli min. Mina barn kommer aldrig att svära åt mig, förbanna våra semestrar och senare sakna desamma. För mina barn kommer aldrig att finnas." 

Kristian Gidlund 



Nej, jag har fortfarande inte släppt sista delen av hans bok. Tänker på den ibland. Tänker på vilket helvete vissa lever i på grund av just cancer. Jag kan inte komma på något annat som gör en så maktlös som i det ögonblicket då de, doktorerna, berättar att nu kommer det bli ett rent helvete framöver. Fy. Det gör mig illamående. Kan samtidigt inte beskriva vilken enorm tacksamhet jag känner över att jag och alla mina nära och kära är friska. Låt det förbli så, snälla! 

Pusskram 

Kommentera här: