Beslutsångest

Mitt mellannamn är verkligen beslutsångest....
Beslutsångest deluxe dessutom. Och det är skitjobbigt verkligen...
 
Har sökt in till högskola och häromveckan fick jag veta att jag står som 2:a reserv, tydligen väldigt stor chans att jag därför kommer in. (Även 5:e reserv på mitt andraval.)
Först blev jag bokstavligen aspeppad!! Vad roligt tänkte jag!
Men nu, nä nu har jag ångrat mig, igen. Ja igen. 
Typ för femtioelfte gången. Jag vill ju jobba och tjäna massa pengar. 
Jag vet att det är himla svårt att få fast jobb i dagens läge. Man är ofta timvikarie. Som butiksarbetare är du oftast timvikarie, likadant inom äldreboende och förskolor/skolor. Och det känns ju klart inte så lockande... Men bara den grejen att att tjäna pengar! Det lockar så himla mycket mer när jag tänker på allt jag vill göra. 
 
 Får väl skriva ner för och nackdelar och se vilket som vinner. Bara jag själv som kan bestämma såklart, vilket gör det ännu svårare. 
 
 
Pusskram
 

Kommentera här: